شیت ماسک چیست؟

شیت ماسک چیست؟

شیت ماسک ورقه های نازکی هستند که از کاغذ ضخیم و در عین حال انعطاف پذیر، سلولز یا پارچه هایی مانند میکروالیاف یا پشم پنبه، خمیر نارگیل و غیره ساخته شده اند و میتوانند مقدار آب زیادی بدون هیچ مشکلی در خود نگه دارند. هیدروژل جدیدترین ماده ای است که برای ساخت ماسک های ورقه ای استفاده می شود.

مزایای استفاده از شیت ماسک؟

ماسک های ورقه ای مزایای مختلفی دارند:

هیدراتاسیون

در واقع برای سالم و درخشان نگه داشتن پوست ، مرطوب نگه داشتن آن امری ضروری است. کلید اصلی و مادام العمر برای هیدراته نگه داشتن پوست، نوشیدن مایعات کافی در طول روز است. علاوه بر این، شما می توانید از محصولاتی مانند ماسکهای ورقه ایی که به شما کمک می کنند تا پوست خود را مرطوب نگه دارید، استفاده کنید. از آنجایی که هیدراته نگه داشتن پوست باعث می شود تا پوست شما جوان و تازه به نظر برسد ، بنابراین از اهمیت بسیاری در زیبایی شما برخوردار است. علاوه بر این آبرسانی مداوم به پوست بسیاری از مشکلات پوستی را کاهش داده و درخشش پوست شما را حفظ می کند.

 پاکسازی صورت

ویتامین ها و مواد معدنی بی شماری در سرم ماسک های ورقه ای وجود دارد. بسته به مواد تشکیل دهنده ماسک هایی که انتخاب می کنید، این ماسک ها نیز کمک به پاکسازی صورت و حفظ رنگ و درخشندگی پوست میکنند.

استفاده آسان

برای استفاده از یک ماسک ورقه ای نیازی به هیچ ابزاری نیست

درمان پوست

ماسک های ورقه ای مکمل خوبی برای بعد از درمان یا لایه برداری پوست می باشند. از آنجایی که این درمان‌ها معمولاً باعث خشکی پوست میشوند، ماسک ورقه‌ای با افزایش سطح آبرسانی پوست، این مشکل را حل می کند.

طرز استفاده شیت ماسک

در ادامه به چند نکته در مورد نحوه استفاده از ماسک صورت اشاره خواهیم کرد

صورت خود را بشویید: قبل از استفاده از شیت ماسک، ابتدا صورت خود را بشویید تا چربی، مواد آرایشی و یا آلودگی روی پوست باقی نماند. استفاده از ماسک ورقه ای روی پوست کثیف بی فایده است.

قرار دادن روی پوست: ماسک را روی صورت قرار داده و سپس با انگشتان خود به آرامی روی پوست فشار دهید تا مطمئن شوید همه سطوح پوست به ماسک چسبیده باشد.

مدت زمان انتظار: ماسک را به مدت 10 تا 15 دقیقه روی صورت خود نگه دارید. انتظار بیش از حد به معنای اثر بخشی بیشتر ماسک نمیباشد.

چگونه ماسک مناسب پوست خود را پیدا کنیم؟

ماسک‌های ورقه‌ای همه کاره هستند و در اشکال مختلف (مثلاً میکروفیبر، هیدروژل، بیوسلولز، فویل، بافتنی و زغال چوب) در دسترس هستند. اما این بدین معنا نیست شما میتوانید از هر نوع ماسکی استفاده کنید. در ادامه به نحوه انتخاب ماسک مناسب با توجه به نوع پوستتان خواهیم پرداخت.

پوست چرب: ماسک های حاوی زغال چوب، رتینول یا خاک رس می توانند به کاهش اندازه منافذ کمک کنند و همچنین سبوم اضافی پوست را از بین ببرند. از ماسک های حاوی عطر خودداری کنید، زیرا می توانند حساسیت پوستتان را افزایش دهند.

پوست خشک: هم برای پوست های دهیدراته (پوست آب) و هم برای پوست های خشک (پوستی فاقد چربی)، ماسک های ورقه ای می توانند موثر باشند.  ماسکهای حاوی آلوئه ورا، آب، بابونه، سرامیدها، پپتیدها و گلیسیرین و در کل ماسکهایی که به هیدراتاسیون پوست کمک می کنند همگی انتخاب های خوبی به شمار می روند.

آفتاب سوختگی: ماسک‌های ورقه‌ای حاوی آلوئه و گلیسیرین گزینه‌های مناسبی برای هیدراتاسیون میباشند و بهبود اثرات آفتاب سوختگی هستند.

جوان سازی پوست: اگر از ماسک های ورقه ای برای جوان سازی استفاده می کنید، به دنبال ماسکهای حاوی اسید گلیکولیک یا اسید لاکتیک باشید. این ماسک ها برای از بین بردن لایه سطحی پوست مرده کمک می کنند و باعث درخشندگی پوست می شوند.

کویین بیوتی